Ondanks het Coronavirus hanteren we onze normale openingstijden.
Ondanks het Coronavirus hanteren we onze normale openingstijden.

Wel hebben we diverse maatregelen getroffen voor ieders veiligheid!

Maak gebruik van onze Corona Express Delivery. Bestel veilig vanuit huis 
En je product wordt super snel en gratis thuis bezorgd in heel Maasdriel!

Informatiepunt

Abonnement informatie brief

Belangrijk: Lees deze informatiebrief en uw gsm contract binnen 24 uur aandachtig door.
Meldt eventuele onduidelijkheden/wijzigingen en slecht ontvangst van uw nieuwe provider binnen 24 uur.

Uw abonnement (voorwaarden) + kosten

  • Bij een nieuw abonnement of portering naar een andere provider worden er aansluitkosten op de eerste factuur in rekening gebracht van ongeveer € 30,-. Bij sim-only abonnementen (zonder toestel) zijn deze kosten vaak lager. Deze kosten kunnen eerder worden gefactureerd.
  • Tevens betaald u op de eerste rekening de abonnementskosten vooruit voor het huidige maanddeel + de volgende maand. Hierdoor is uw eerste rekening waarschijnlijk hoger dan verwacht. Bij alle providers worden de abonnement- en gebruikers kosten gefactureerd vanaf de eerste dag of halverwege de maand.
  • Op uw toestel worden wettelijke auteursrechten geheven door de regering (€ 4,24). Deze moeten we u doorberekenen bovenop de gecommuniceerde prijs.
  • Bij een nieuwe, geporteerde of verlengde aansluiting worden de bel- en internet tegoeden evenredig verdeeld over de overgebleven dagen van de gebroken facturatie maand. Mocht dit plaatvinden op één van de laatste dagen van de maand, dan heeft u die maand maar een kleine hoeveelheid bel minuten en mb’s. Hierover kunt u een waarschuwings sms ontvangen. Raadpleeg bij twijfel uw account om uw tegoeden in de gaten te houden.
  • Bent u in bezit van een duo kaart, dan kunt u bij portering bij ons een nieuwe aanvragen als uw nieuwe abonnement actief is. De kosten hiervoor zijn € 40,50.
  • Bij een portering naar een andere provider dient u de nieuwe simkaart over te zetten op het moment dat de huidige simkaart geen ontvangst meer heeft. Op de nieuwe simkaart staat de pincode vermeld. Deze is vaak 0000. Dus uw eigen pincode dient opnieuw te worden ingesteld.
  • Bij verlenging Telfort, soms Tele2 en een downgrade Vodafone gaat het (internet) abonnement pas in op de daadwerkelijke einddatum van het oude abonnement. Pas op met internet en bellen!!
  • Internet instellingen bij een Tele2 abonnement kunnen pas 2 dagen na activatie in het toestel gezet worden. Ga hiervoor naar: tele2.nl/toestelhulp, voor een “stap voor stap” uitleg.

GSM informatie brief

Verzekering

  • Heeft u op uw huidige toestel een verzekering, geeft dat dan door. Deze wordt namelijk niet automatisch over gezet op uw nieuwe toestel.
    U bent zelf verantwoordelijk dit aan ons te melden.

Installatie + gebruik van uw toestel

  • Installeer uw telefoon en applicaties altijd op het wifi netwerk.
  • Zorg altijd voor een backup van uw gegevens via Cloud of een backup programma. (te vinden op de website van het merk van uw toestel of provider).
  • De accu duur van een smartphone is bij normaal gebruik ongeveer 1 dag. Het is mogelijk bij veelvuldig gebruik dat u tussentijds moet bijladen.
    Dit heeft te maken met de steeds krachtiger wordende processoren, heldere en grotere displays en op de achtergrond draaiende applicaties.
  • Uw telefoon is een kleine computer. Zet uw toestel iedere week volledig uit, door lang op de uit knop te drukken.
    Hiermee blijft het geheugen van de telefoon "schoon" voor een betere werking.
  • Verwijder de accu van uw telefoon als u problemen ondervindt aan uw telefoon. Vaak is het probleem na een herstart opgelost.
  • Noteer uw wachtwoorden van al uw accounts goed, zodat u deze altijd kan terugvinden.

Data (verbruik)

  • Mocht in uw huidige abonnement geen data bundel zitten, zet dan om hoge kosten te voorkomen het internet uit. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing. Wacht met aanzetten van internet totdat u zeker bent dat uw nieuwe abonnement met internet aktief is. Wij zijn niet verantwoordelijk voor “per ongeluk” data verbruik. Blijf controleren of internet niet actief is op uw toestel.
  • In Nederland ontvangt u bij een gebruik van de data bundel tussen de 75% - 90% een sms van de provider met de melding dat u tegen uw limiet aanloopt. U bent zelf verantwoordelijk dit goed in de gaten te houden. U kunt ook uw account op de provider website raadplegen of een data applicatie installeren op uw telefoon vanuit de playstore (android) of app store (Apple). Zoekwoord: Data.
  • Let op met het gebruik van data in het buitenland. Raadpleeg de website van uw provider voor de kosten of de mogelijkheden voor een buitenland/vakantie bundel. Zorg anders ervoor dat uw data roaming op uw toestel uitgeschakeld staat. Zeker voor Tele2 klanten is dit belangrijk, omdat bij Tele2 data roaming standaard aan staat.

Bluetooth compatibiliteit

  • Mocht u een originele carkit in uw auto hebben zitten, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor de compatibiliteit van uw carkit met uw nieuwe telefoon. Vaak helpt een software update bij uw auto dealer. Mocht het toestel achteraf echt niet geschikt zijn, dan kunnen we het toestel omruilen met een verrekening op basis van de staat van het toestel en administratieve kosten die hierdoor gemaakt worden.